sâmbătă, 15 mai 2010

Olimpică naţională la Consursul „Plus Minus Poezie”

Anca Şcheul, elevă în clasa a V-a B la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 4 „Regina Elisabeta” din Rădăuţi este câştigătoarea Concursului Naţional „Plus Minus Poezie”, desfăşurat sub egida Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Rădăuţeanca a obţinut cel mai mare punctaj la etapa naţională a competiţiei, desfăşurate în data de 8 mai la Cluj-Napoca. Din totalul de 140 de puncte, cu cât au fost cotate probele de română şi de matematică pe care le-a susţinut, Anca a obţinut 133 de puncte. Performanţa elevei reprezintă cel mai bun rezultat al Şcolii nr. 4 „Regina Elisabeta” obţinut la română şi matematică, până în prezent. Cele două profesoare cărora eleva le-a făcut cinste sunt Ana-Maria Teişanu, profesoara de română, diriginta Ancăi şi Mirela Cotos, profesoară de matematică. Acestea au pregătit-o intens pe elevă pentru competiţie şi mărturisesc că în spatele reuşitei se află multe ore de muncă. Profesoara Mirela Cotos a precizat despre eleva sa, „Pentru proba de matematică, Anca a dat dovadă de gândire clară şi logică, iar la română a dovedit că are un adevărat suflet de artist. Eleva noastră este foarte talentată, cântă la flaut şi dansează. A reuşit să se concentreze foarte bine în situaţie de stress, în cele două ore de concurs în care a îndeplinit cerinţe de matematică şi de română” a menţionat profesoara Ancăi. Rezultatul remarcabil al fetei este consecinţa susţinerii profesorilor, dar şi a familiei acesteia, care a înţeles că aceasta trebuie să muncească suplimentar, uneori chiar şi în timpul destinat relaxării sau odihnei. 
În afara premiului în bani, cărţi şi felicitări, Anca Şcheul a mai primit şi consideraţia organizatorilor etapei naţionale, în cadrul unei festivităţi organizate la Cluj. Nici colegii de şcoală nu s-au lăsat mai prejos. Tânăra a fost gratulată în cadrul unui careu organizat la Şcoala nr. 4 „Regina Elisabeta” din Rădăuţi, în cinstea ei. 
Modestă din fire, Anca a împărtăşit câteva dintre impresiile sale de concurs, „A fost destul de dificil, dar mi-a plăcut subiectul şi l-am rezolvat cu plăcere. Mi-au plăcut textele de studiu şi tema compunerii – să redăm gândurile unei foi cu calcule absurde. Nu a fost foarte greu la matematică, pentru că am lucrat foarte mult probleme de logică. Este primul premiu naţional al meu. Am fost întâmpinată cu multe îmbrăţişări” a spus, încă emoţionată Anca. 

3 comentarii:

Dana spunea...

Felicitari fetitei!

Loredana spunea...

Mulţumesc, Dana!

Anonim spunea...

felicitari! eu am luat mentiune si colegii mei nu au stiut decat sa huiduie iar profesoara de romana a spus ca e bine si asa...